Oblíbené čluny KOLIBRI

Charakteristika člunů KOLIBRI


Veslové čluny
Charakteristika modelů s lamelovou podlahou a držákem motoru
Kategorie malých člunů vhodných pro rybáře. Vyznačují se nízkou hmotností, což zaručuje vysokou nosnost a malými rozměry po sbalení. Rozložení a sbalení nezabírá moc času. Lamelová podlaha zpevňuje člun a umožňuje více zatížit dno. Malý ponor dovoluje plavbu v mělké vodě. Materiál použitý k výrobě je 5 vrstvé PVC hustoty 750g/m2 - 950g/m2.

K-190 - K-280 CT - lamelová podlaha

Charakteristika modelů s pevnou skládací podlahou a držákem motoru
Kategorie malých člunů vhodných pro rybáře. Vyznačují se nízkou hmotností, což zaručuje vysokou nosnost a malými rozměry po sbalení. Rozložení a sbalení nezabírá moc času. Pevná skládací podlaha zpevňuje člun a umožňuje více zatížit celou plochu dna. Malý ponor dovoluje plavbu v mělké vodě. Materiál použitý k výrobě je 5 vrstvé PVC hustoty 950g/m2.

K-260 TP - K-280 CTP - pevná skládací podlaha

Motorové čluny
Charakteristika modelů s lamelovou nebo pevnou skládací podlahou
Série malých motorových člunů, použitelných pro pohon vesly, ale hlavně pro pohon závěsným motorem. Mají pevné zadní čelo. zrcadlo k upevnění motoru. Čluny mají lamelovou skládací nebo pevnou skládací podlahu z voděodolné překližky, která zpevňuje člun a zlepšuje jízdní vlastnosti. Rozbalení a sbalení člunu trvá maximálně 10-15 minut. Materiál použitý k výrobě je 5 vrstvé PVC hustoty 950g/m2.

KM-200 až KM-330 - lamelová podlaha

KM-200 P až KM-330 P - pevná skládací podlaha

Charakteristika modelů s vyztuženou skládací podlahou a nafukovacím kýlem
Série profi motorových člunů, určených hlavně pro plavbu s motorem. Podlaha člunů je pevná skládací z voděodolné překližky vyztužená bočními a příčnými hliníkovými lištami. Pod podlahou je nafukovací kýl tvarující dno, pro lepší vedení a ovládání při plavbě ve skluzu. Konstrukce umožňuje velké zatížení a osazení výkonnými motory. Přeprava člunu je ve dvou vacích, samostatně člun a samostatně podlaha. Materiál použitý k výrobě je 5 vrstvé PVC o hustotě 1100g/m2. Čluny jsou dostupné také v šedo modrém barevném provedení.

KM-300 D až KM-360 D

Motorové čluny RIB
Tyto modely se skládají ze sklolaminátového trupu a nafukovacích boků. Sklolaminát je kompozitní materiál, který vyniká nízkou hmotností, velmi nízkou tepelnou vodivostí (asi jako dřevo), pevností jako ocel, biologickou odolností, vodo nepropustností a odolává povětrnostním vlivům. Čluny mají prostornou palubu a velkou kapacitu. Hlubší kýl zvyšuje výtlak, zlepšuje kontakt s vodou a usnadňuje ovládání plavidla. Čluny lze kompletovat až se 40 koňovým motorem.

RIB 400 Standard

RIB 400 Sport

RIB 400 LUX

Materiál a technologie


PVC materiál
Nafukovací čluny KOLIBRI jsou vyrobeny z pětivrstvé PVC (polyvinylchloridové) tkaniny určené pro čluny. Materiál má hmotností 650-1100 g/m2, a je vyráběn předními chemickými společnostmi v Německu, Francii a Jižní Koreji.

Těsně tkaná vyztužovací vrstva poskytuje tkanině vysokou pevnost a odolnost proti proříznutí a propíchnutí. Vrstvy polyvinylchloridu zajišťují nepropustnost vzduchu a vody. Lepicí gel spojuje všechny vrstvy do jednoho vysoce odolného spojení.

Díky plastifikačním přísadám se materiál stává elastickým, což je důležité při skládání a rozkládání člunu, zejména při nízkých teplotách. Materiál je odolný vůči ultrafialovému záření, slané vodě, palivům, olejům a zachovává si své vlastnosti při teplotě v rozmezí od -30°С do +60°С.

pvc

Svařování pomocí HFW (high frequency welding) zařízení
Hlavní spojení, volitelné vybavení a příslušenství pro nafukovací čluny KOLIBRI je svařováno pomocí HFW zařízení s aplikovaným logem KOLIBRI.

Procedura je řízena počítačem a v současnosti je to nejpokročilejší způsob výroby vícevrstvé PVC tkaniny.

Hlavní výhodou svařování je okamžité zahřátí svařovaných materiálů v celé tloušťce, což vede k rovnoměrnému svaru. Výhodou této technologie je vysoká pevnost svarového švu bez ohledu na okolní teplotu a tlak v trubkách, zároveň si šev nafukovacího člunu zachovává svoji pružnost.

ultrazvuk

Svařování pomocí horkého vzduchu
Výroba nafukovacích člunů KOLIBRI zahrnuje také svařování horkým vzduchem. Svářečka je vybavena speciálním termofenem a systémem protahování a napínání svařovaného materiálu.

Vrstvy tohoto materiálu se táhnou svařovacím zařízením a do kontaktních bodů vrstev se fouká horký vzduch. Pod tlakem válců a při ohřevu vzduchu se vrstvy tkaniny spojují dohromady.

Tato technologie umožňuje svařování tkaniny bez záhybů. Výsledkem jsou odolné, utěsněné švy odolné vůči nadměrnému zatížení a teplotním extrémům.

spajanie

Utěsněné komory v tubách
Pro zajištění bezpečného provozu malých plavidel v souladu s požadavky „Pravidel pro klasifikaci a stavbu malých plavidel“ (Ukrajina, 2015), mezinárodní normy ISO/CD 6185 a směrnice 2013/53/EU, jsou nafukovací čluny vyrobené společností KOLIBRI jsou vybaveny příčkami oddělujícími loď do 2-5 samostatných komor (v závislosti na modelu).

Příčky jsou vyrobeny z PVC materiálu svařováním na vysokofrekvenčních svařovacích zařízeních a jsou přivařeny k tubám lodi. Pro vyrovnání tlaku ve všech komorách nafukovací trubice mají příčky kuželovitý tvar

vyroba

Lepení a spojování
Některé montážní švy, díly a doplňky nafukovacích člunů KOLIBRI jsou připevněny dvousložkovým průmyslovým lepidlem.

Technologie lepení s použitím vysokých teplot a volitelného vybavení použitá na výrobcích KOLIBRI zaručuje pevnost a spolehlivost lepení. Shoda s technologií a vysoká kvalifikace personálu zajišťuje vynikající výkon nafukovacích člunů KOLIBRI.

lepenie

Přetlakové ventily
Přetlakový ventil chrání tuby člunu před vysokým tlakem – je to důležitý bezpečnostní prvek na vodě. Ventily vám ušetří starosti s tlakem v tubách člunu při vysokých teplotách vzduchu.

Přetlakový ventil udržuje požadovanou úroveň tlaku v tubách nafukovacího člunu a podle potřeby uvolňuje přebytečný vzduch do prostředí. Standardně jsou motorové nafukovací čluny KOLIBRI vybaveny přetlakovými ventily.

ventil

 

Podlahy ke člunům


Lamelová podlaha je složena z lamel, které jsou na boku spojeny stejným materiálem, jaký je použit k výrobě člunů Kolibri. Jednotlivé díly podlahy jsou vyrobeny z voděodolné překližky, která má protiskluzovou úpravu. Po vyjmutí podlahy ze člunu lze jednotlivé díly složit na sebe do kompaktních rozměrů. Při nafukování člunu se podlaha jednoduše vloží na dno člunu.

lamelovapodlaha

Pevná podlaha je složena z dílů, které jsou spojeny do jednoho kusu. Jednotlivé díly podlahy jsou vyrobeny z voděodolné překližky, která má protiskluzovou úpravu. Po vyjmutí podlahy ze člunu lze jednotivé díly složit na sebe do kompaktních rozměrů. Při nafukování člunu se podlaha rozloží a jednoduše vloží na dno člunu. Výhodou tohoto druhu podlahy je pokrytí celé plochy dna člunu.

pevnapodlaha

Pevná vyztužená podlaha je žložená z dílů, které se pojí hliníkovými profily. Jednotlivé díly podlahy jsou vyrobeny z voděodolné překližky, která má protiskluzovou úpravu. Pro vyjmutí podlahy ze člunu je nutno podlahu rozebrat na jednotlivé díly, které je následně možné zabalit do tašky, ve které se podlaha ke člunu dodává. Pevná vyztužená podlaha se používá pouze u člunů, které mají nafukovací kýl. Na přiloženém obrázku si můžete všimnout otvoru ve kterém je po vložení podlahy umístěn ventil pro nafukování kýlu člunu. Výhodou tohoto druhu podlahy je její pevnost díky čemuž můžete využít celou vnitřní plochu dna člunu.

pevnavystuzenapodlaha